صفحه اینستاگرام ما رو فالو کنید !
چاپ بک لایت  و انواع قاب بک لایت
واژه‎ ‎بک لایت‎ ‎یا‎ ‎بک لیت، برگرفته از عبارت‎ Backlit ‎در انگلیسی و به معنای تصویر یا زمینه‌ای ‏است که از پشت به وسیله نور روشن شده و یا از پشت نور به آن تابیده می‌شود.‏ چاپ تابلو بک لایت‎ ‎بر روی مدیاهایی انجام می شود که در تابلوهای بک لیت (نور از پشت) یا پشت چراغدار به کار می‌روند و اثر چاپ شده روی کاغذ بک لایت در یک قاب بک لایت از جنس آلومینیوم، پلکسی، چوب و ... قرار گرفته و برای زیباسازی و اثربخشی بیشتر با استفاده از یک نورپردازی خاص در معرض دید مخاطبین قرار می گیرد. در چاپ تابلوهای بک لایت، مدیا توسط یک منبع نور مانند مهتابی، لامپ کم مصرف و یا مجموعه‌ای از لامپ ها (ال. ‏ای. دی) به صورت اس ام دی و ... از پشت روشن می‌شود و در شب و روز دارای نور زیاد بوده همچنین تصاویر و متون روی آن به صورت واضح دیده می‌شوند. جنس مدیای چاپ بک لایت پارچه ای از فیلم‌‏های کوتینگ شده و پوشش دار توسط ماده‌ای مخصوص می‌باشد که نور را از خود عبور می‌دهند و سطح صاف و بدون بافت دارند و برای ‏استفاده در پرینترهای جوهر افشان یا لیزری ساخته شده‌اند.‏ نور ساطع شده از منبع نور، تصویر عکس را روشن کرده و به سطح کار جلوه‌ی بصری زیبایی، شبیه به ‏نمایشگرهای تلویزیونی، می دهد. تابلوهای بک لایت به عنوان تابلوهای تبلیغاتی در رستوران‌ها و فست ‏فود‌ها، دفاتر کار و غرفه‌های نمایشگاهی، در شرکت ها برای معرفی محصولات و لوگوی شرکت، در مطب ‏پزشکان، داروخانه‌ها و دفاتر کار مهندسین‎ ‎، در منازل و محیط کار به عنوان ‏‎ ‎دکوراسیون داخلی، همچنین مکان های پر تردد مثل ‏سالن های فرودگاه، مترو، مراکز خرید، نمایشگاه‌ها و همچنین در شکل آسمان مجازی کاربرد دارد.

انواع قاب بک لایت


لایت باکس کریستال 

 زیباترین نوع لایت باکس برای محیط های داخلی میباشد . ضخامت کم، نور حاشیه منعکس شده و کیفیت چاپ فوق العاده  لایت باکس کریستال زیبایی خاصی به این نوع لایت باکس بخشیده است .لایت باکس کریستال از اندازه 30 در 40 سانتی متر به عنوان کوچکترین سایز تا ابعاد 120 در 180 سانتی متر به عنوان بزرگترین سایز ساخته میشوند.

ساختارلایت باکس کریستال :%da%a9%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%da%a9%d8%b3

لایت باکس کریستال متشکل از پلکسی گلاس 2 میلی متر (ضفحه فوقانی ) ، چاب با کیفیت بک لیت ، پلکسی گلاس 8 میلی متر  و صفحه منعکس کننده میباشد که از طریق فیکسچر های اتصال به راحتی قابل نصب خواهد بود .لایت باکس کریستال از اندازه 30 در 40 سانتی متر به عنوان کوچکترین سایز تا ابعاد 120 در 180 سانتی متر به عنوان بزرگترین سایز ساخته میشوند . برای دستیابی به قیمت های مناسب سایز های استانداردی برای این نوع لایت باکس در نظر گرفته شده است هر چند امکان ساخت لایت باکس کریستال در ابعاد سفارشی با دقت میلی متر وجود دارد و بسته به شرایط نسب میتوانید از این امکان بهره مند شوید .قیمت لایت باکس کریستال بستگی به ابعاد لایت باکس دارد  ، همچنین مشاهده شده متاسفانه بعضی از همکاران برای کاستن قیمت از پلکسی ایرانی یا پلکسی با ضخامت های کمتر استفاده مینمایند که باعث افت نور و یکنواخت نبودن آن میشود و امکان آسییب دیدن تابلو و شکنندگی آن به شدت افزایش مییابد. در بعضی از نمونه ها ابزار دور کار که باعث میشود هاله نور سفید رنگی دور لایت باکس تشکیل شود وجود ندارد . همچنین نوع و میزان آمپر دهی ترانس مورد استفاده میبایست برای هر سایزکافی باشد .

 

 


 

لایت باکس اسنپ فریم

لایت باکس های اسنپ فریم نسل جدیدی از لایت باکس های آلومینیومی میباشندکه بر اساس دستیابی به حذاقل ضخامت طراحی گردیده اند و ضخامت فریم در این لایت باکس ها کمتر از 3 سانتی متر میباشد.

لایت باکس های اسنپ فریم در دکوراسیون داخلی به عنوان پنجره های مجازی نیر استفاده میگردند و استفاده چندین اسنپ فریم در کنار هم  ، همراه با تصاویر پانوراما از مناظر جلوه فوق العاده ای به فضای داخلی خواهد بخشید .

در  لایت باکس اسنپ فریم  تعویض تصویر بسیار آسان گردیده و تعویض تصاویر گرافیکی در کمتر از 1 دقیقه صورت میپذیرد  برای تعویض تصویر کافی است لبه های فنری قاب لایت باکس را به بیرون بکشید و چهار گوشه لایت باکس را باز نمایید و به راحتی تصویر را تعویض نمایید .

%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%da%a9%d8%b3-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be-%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%85
  • تعویض تصویر به راحتی و بدون نیاز به ابزار
  • ضخامت بسیار کم فقط 2.5 سانتی متر
  • حداکثر ابعاد 120 در 180 سانتی متر
  • استفاده از تکنولوژی پنل های اس ام دی کم مصرف
  • فریم آلومینیوم پولیش و آنودایز شده
  • نصب آسان ، امکان نصب دیواری یا آویز
  • امکان تولید در ابعاد سفارشی
  •  لایت باکس دارای فریم آلومینیومی آنودایز شده نقره ای ، مشکی ، و شامپاینی میباشند که طبق دکوراسیون داخلی خود میتوانید رنگ فریم لایت باکس را انتخاب نمایید
  • s

 

 

 

 

 

 

لایت باکس های اسنپ فریم  دارای فریم آلومینیومی آنودایز شده نقره ای ، مشکی ، و شامپاینی میباشند که طبق دکوراسیون داخلی خود میتوانید رنگ فریم لایت باکس را انتخاب نمایید .

ابعاد قابل سفارش لایت باکس اسنپ فریم
لایت باکس های اسنپ فریم از اندازه ۳۰ در ۴۰ سانتی متر به عنوان کوچکترین سایز تا ابعاد ۱۲۰ در ۱۸۰ سانتی متر به عنوان بزرگترین سایز ساخته میشوند . برای دستیابی به قیمت های مناسب سایز های استانداردی برای این نوع لایت باکس در نظر گرفته شده است هر چند امکان ساخت لایت باکس اسنپ فریم  در ابعاد سفارشی با دقت میلی متر وجود دارد و بسته به شرایط نسب میتوانید از این امکان بهره مند شوید .

 

 

 

 

لایت باکس مگنت

لایت باکس آهنربایی یا به اصطلاح لایت باکس مگنتی یکی از لایت باکس های فوق باریک میباشد

لایت باکس های مگنتی با ضخامت تنها ۲ سانتی متر با فریم آلومینیومی نقره ای و با نور صفحه درخشان اس ام دی قابلیت روشن نمودن تصاویر چاپ بک لیت را دارا میباشند . تعویض تصویر در این لایت باکس ها به راحتی صورت میپذیرد تنها کافیست صفحه پلکسی گلاس فوقانی که به صورت آهنربایی بر روی تصویر قرار گرفته است را بردارید و چاپ جدید را قرار دهید .

ساختار لایت باکس مگنت
لایت باکس مگنت تشکیل شده از فریم آلومینیومی 2 سانتی متری وصفحات نورانی داخلی و پلکسی گلاس 2 میل آهنربایی که روی چاپ قرار گرفته است.

ابعاد قابل سفارش لایت باکس های مگنت
لایت باکس های مگنت  از اندازه ۳۰ در ۴۰ سانتی متر به عنوان کوچکترین سایز تا ابعاد 80 در ۱۸۰ سانتی متر به عنوان بزرگترین سایز ساخته میشوند . امکان ساخت ابعاد سفارشی با دقت بالا نیز برای لایت باکس مگنت وجود خواهد داشت.

لایت باکس پد

 

ساختارلایت باکس لایت پد :

لایت باکس کریستال متشکل از پلکسی گلاس 2 میلی متر (صفحه فوقانی ) ، چاب با کیفیت بک لیت ، صفحه نورانی  و صفحه منعکس کننده میباشد که از طریق فیکسچر های اتصال به راحتی قابل نصب خواهد بود .
تعویض تصویر :
1) فیکسچر های اتصال را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شوند .
2) لایه 2 میلی متر فوقانی را بردارید .
3 )چاپ قبلی را برداشته و چاپ جدید را قرار دهید .
4)لایه 2 میل فوقانی را قرار دهید .
5) فیکسچر ها را در جهت عقربه های ساعت محکم کنید
ابعاد قابل سفارش لایت باکس لایت پد
لایت باکسلایت پد از اندازه 30 در 40 سانتی متر به عنوان کوچکترین سایز تا ابعاد 120 در 180 سانتی متر به عنوان بزرگترین سایز ساخته میشوند . برای دستیابی به قیمت های مناسب سایز های استانداردی برای این نوع لایت باکس در نظر گرفته شده است هر چند امکان ساخت لایت باکس لایت پد در ابعاد سفارشی با دقت میلی متر وجود دارد و بسته به شرایط نسب میتوانید از این امکان بهره مند شوید .

قیمت لایت باکس لایت پد
قیمت لایت باکس لایت پد بستگی به ابعاد لایت باکس دارد

طریقه نصب لایت باکس لایت پد
نصب لایت باکس لایت پد به صورت دیواری ، آویز  امکان پذیر است

نصب دیواری : ابتدا برای نصب برای پیدا کردن جای پیچ های پایه میتوانید از ورق 2 میل روی لایت باکس کمک بگیرید . آن را روی دیوار قرار داده و جای سوراخ ها را علامت بزنید . سپس با باز کردن فیکسچر ها از داخل هر فیکسچر به محلی که علامت گذاری شده پایه را پیچ کنید . در پایین ترین سطح صفحه نورانی  سپس چاپ بک لیت و پلکسی دومیل روی آن قرار میگیرد این مجموعه را بر روی دیوار روی پایه ها قرار دهید و قسمت فوقانی پایه ها را با دست محکم کنید . حال ترانس را به لایت باکس متصل نمایید .

نصب به صورت آویز :در صورتی که میخواهید لایت باکس را به صورت آویز نصب نمایید نیاز به یراق آلات نصب آویز دارید. که شامل دو عدد نگهدارنده سقفی و 4 عدد نگهدارنده لایت باکس همراه با دو لوله یا مفتول فلزی میباشد . ابتدا کافیست نگهدارنده های سقفی را با آچار آلن باز کنید و لقمه داخل آن را به سقف پیچ کنید سپس مفتول را به نگهدارنده های سقفی محکم کنید و مفتول را از نگهدارنده لایت باکس عبور داده و پیچ ها را محکم نمایید .

نصب به صورت استند : این لایت باکس در ابعاد کوچک به صورت استند رومیزی قابل استفاده خواهد بود به صورتی که برای اینکه بر روی میز قرار بگیرد از پایه های پایینی بزرگتری استفاده خواهد شد  همچنین در ابعاد بزرگتر میتوان همراه با پایه های آلومینیومی برای استند استفاده نمود .

مشخصات فنی  لایت باکس لایت پد :

جنس ورق: پلکسی گلاس تایوان
ضخامت لایت باکس : ۸ میلی متر
کوچکترین سایز : ۳۰ در۴۰ سانتی متر
بزرگترین سایز : ۱۲۰ در ۱۸۰ سانتی متر
ابعاد پایه های اتصال : ۱۲-۲۰ میلی متر
نوع چاپ : بک لیت
ولتاژ کاری : 12 ولت مستقیم

قابلیت نصب بر روی انواع سطوح از قبیل دیوار ، چوب ، سنگ و .. و همچنین به صورت آویز از سقف

لایت باکس فریم لس یکطرفه 4.5CM

لایت باکس های فریم لس  جهت دستیابی به حداقل فریم طراحی گردیده اند به  گونه ای که تصویر کاملا به گوشه های قاب با نوارسیلیکونی که به گوشه های پارچه دوخته شده  متصل میشود .چاپ تصاویر در  لایت باکس فریم لس  بر روی پارچه های مخصوص چاپ بک لیت انجام میپذیرد و امکان تعویض تصویر در چند دقیقه امکان پذیر میباشد .لایت باکس های فریم لس 4.5cm در ابعاد سفارشی قابل طراحی و ساخت میباشند  اگر چه بزرگترین سایز قابل اجرا به صورت با نور ابعاد 200 در 600 سانتی متر میباشد. پروفیل های آلومینیومی  لایت باکس فریم لس در ابعاد 6 متر طول تولید شده است همچنین ضخامت این لایت باکس ها 4.5 سانتی متر میباشد و قابلیت اجرا به صورت یکطرفه  با نور و بدون نور وجود دارد .امکان استفاده از  لایت باکس های فریم لس به عنوان استند ، دیواری و یا آویز از سقف نیز وجود خواهد داشت .کوچکترین سایز برای لایت باکس فریم لس : 100 در 100 سانتی متر و بزرگترین سایز برای لایت باکس فریم لس : 200 در 600 سانتی متر

 

لایت باکس فریم لس دو طرفه 3.5CM

لایت باکسهای فریم لس  جهت دستیابی به حداقل فریم طراحی گردیده اند به  گونه ای که تصویر کاملا به گوشه های قاب با نوار سیلیکونی که به گوشه های پارچه دوخته شده  متصل میشود .چاپ تصاویر در  لایت باکس فریم لس  بر روی پارچه های مخصوص چاپ بک لیت انجام میپذیرد و امکان تعویض تصویر در چند دقیقه امکان پذیر میباشد .لایت باکس های فریم لس 3.5cm در ابعاد سفارشی قابل طراحی و ساخت میباشند  اگر چه بزرگترین سایز قابل اجرا به صورت با نور ابعاد ۸۰در ۱۸۰ سانتی متر میباشد. پروفیل های آلومینیومی  لایت باکس فریم لس در ابعاد 6 متر طول تولید شده است همچنین ضخامت این لایت باکس ها 3.5 سانتی متر میباشد و قابلیت اجرا به صورت یکطرفه و دوطرفه با نور و بدون نور وجود دارد .امکان استفاده از  لایت باکس های فریم لس به عنوان استند ، دیواری و یا آویز از سقف نیز وجود خواهد داشت .

ضخامت لایت باکس های پارچه ای دوطرفه ۳.۵ سانتیمتر از جنس آلومینیوم است، امکان ساخت در ابعاد ماکزیمم ۸۰ سانتیمترعرض و طول ۱۸۰ سانتیمتر وجود دارد و امکان ساخت به صورت سفارشی در ابعاد دلخواه وجود خواهد داشت. لایت باکس پارچه ای دوطرفه از نمای روبرو حاشیه ندارند. در لبه های بدنه آلومینیومی لایت باکس شیاری مخصوص تعبیه وطراحی شده که توسط نوارهای سیلیکونی دوخته شده در اطراف پارچه چاپ شده در شیار قرار می گیرند.برای تعویض چاپ براحتی میتوانید چاپ مجدد دوخته شده را با چاپ قبلی جایگزین نمایید . تعویض تصویر ضمن راحتی نیاز به تخصص خاصی ندارد.

ابعاد قابل سفارش لایت باکس پارچه ای(تکس تایل ) فریم لس دو طرفه:

کوچکترین سایز برای لایت باکس فریم لس : 50 در 70 سانتی متر
بزرگترین سایز برای لایت باکس فریم لس : 80 در 180 سانتی متر

لایت باکس فریم لس 7.5

لایت باکس فریم لس

لایت باکس های فریم لس در ابعاد سفارشی قابل طراحی و ساخت

میباشند  اگر چه سایز های بزرگتر ظاهری جذاب تر خواهند داشت .

پروفیل های آلومینیومی  لایت باکس فریم لس در ابعاد 6 متر طول تولید شده است همچنین ضخامت این لایت باکس ها 7.5 سانتی متر یکطرفه و 12 سانتی متر دوطرفه میباشند و امکان استفاده از  لایت باکس های فریم لس به عنوان استند ، دیواری و یا آویز از سقف وجود دارد .

لایت باکس پارچه ای (تکس تایل )فریم لس یک طرفه:

ضخامت لایت باکس های پارچه ای یکطرفه 7 سانتیمتر از جنس آلومینیوم است، امکان ساخت در ابعاد ماکزیمم 200 سانتیمترعرض و طول 600 سانتیمتر وجود دارد و امکان ساخت به صورت سفارشی در ابعاد دلخواه وجود خواهد داشت. لایت باکس پارچه ای یکطرفه از نمای روبرو حاشیه ندارند. در تولید لایت باکس پارچه ای چاپ بروی نوعی پارچه که قابلیت عبور نور و مقاوم در شرایط جوی است انجام میپذیرداین نوع ضد آب و ضد خش میباشد و با دستگاه های پیشرفته چاپ یووی انجام میشود. در لبه های بدنه آلومینیومی لایت باکس شیاری مخصوص تعبیه وطراحی شده که توسط نوارهای سیلیکونی دوخته شده در اطراف پارچه چاپ شده در شیار قرار می گیرند.برای تعویض چاپ براحتی میتوانید چاپ مجدد دوخته شده را با چاپ قبلی جایگزین نمایید . تعویض تصویر ضمن راحتی نیاز به تخصص خاصی ندارد.

ابعاد قابل سفارش لایت باکس پارچه ای(تکس تایل ) فریم لس یک طرفه:

کوچکترین سایز برای لایت باکس فریم لس : 50 در 70 سانتی متر
بزرگترین سایز برای لایت باکس فریم لس : 200 در 600 سانتی متر

قیمت لایت باکس فریم لس یا لایت باکس پارچه ای(تکس تایل )
این لایت باکس ها پرتابل بوده و به راحتی قابلیت باز شدن و حمل در صورت نیاز را دارند . از آنجایی که این لایت باکس ها صفحه پشتی ندارند و روی دیوار نصب میشوند اگر لایت باکس فریم لس یکطرفه را بخواهید به صورت استند استفاده نمایید هزینه صفحه زمینه و دوعدد پایه برای استند به هزینه نهایی اضافه میگردد

لایت باکس فریم لس
  • امکان تولید
  • در ابعاد حداکثر ۶۰۰ در ۲۰۰ سانتی متر
  • امکان نصب به صورت استند ، دیواری و یا آویز
  • سیستم روشنایی اس ام دی کم مصرف
  • قاب آلومینیومی  با ضخامت ۷.۵ سانتی متر
  • چاپ مخصوص پارچه ای بک لیت
  • امکان تعویض سریع و آسان تصویر بدون نیاز به ابزار
  • ظاهری جذاب و کاملا مدرن.

 

 

 

 

لایت باکس فریم لت دوطرفه 12 

 

لایت باکس های فریم لس دوطرفه در ابعاد سفارشی قابل طراحی و ساخت میباشند  اگر چه سایز های بزرگتر ظاهری جذاب تر خواهند داشت .

پروفیل های آلومینیومی  لایت باکس فریم لس دوطرفه در ابعاد ۶ متر طول تولید شده است همچنین ضخامت این لایت باکس ها ۱۲ سانتی متر دوطرفه میباشند و امکان استفاده از  لایت باکس های فریم لس به عنوان استند ، یا آویز از سقف وجود دارد .


لایت باکس پارچه ای (تکس تایل )فریم لس دوطرفه:
ضخامت لایت باکس های پارچه ای دوطرفه 12 سانتیمتر از جنس آلومینیوم است، امکان ساخت در ابعاد ماکزیمم ۲۰۰ سانتیمترعرض و طول ۶۰۰ سانتیمتر وجود دارد و امکان ساخت به صورت سفارشی در ابعاد دلخواه وجود خواهد داشت.لایت باکس پارچه ای دوطرفه از نمای روبرو حاشیه ندارند. در تولید لایت باکس پارچه ای چاپ بروی نوعی پارچه که قابلیت عبور نور و مقاوم در شرایط جوی است انجام میپذیرداین نوع ضد آب و ضد خش میباشد و با دستگاه های پیشرفته چاپ یووی انجام میشود. در لبه های بدنه آلومینیومی لایت باکس شیاری مخصوص تعبیه وطراحی شده که توسط نوارهای سیلیکونی دوخته شده در اطراف پارچه چاپ شده در شیار قرار می گیرند.برای تعویض چاپ براحتی میتوانید چاپ مجدد دوخته شده را با چاپ قبلی جایگزین نمایید . تعویض تصویر ضمن راحتی نیاز به تخصص خاصی ندارد.

ابعاد قابل سفارش لایت باکس پارچه ای(تکس تایل ) فریم لس یک طرفه:

کوچکترین سایز برای لایت باکس فریم لس : ۵۰ در ۷۰ سانتی متر
بزرگترین سایز برای لایت باکس فریم لس : ۲۰۰ در ۶۰۰ سانتی متر

قیمت لایت باکس فریم لس یا لایت باکس پارچه ای(تکس تایل ) 
قیمت لایت باکس فریم لس بستگی به ابعاد محیط لایت باکس دارد . همچنین این لایت باکس ها پرتابل بوده و به راحتی قابلیت باز شدن و حمل در صورت نیاز را دارند . اگر لایت باکس فریم دوطرفه را بخواهید به صورت استند استفاده نمایید هزینه دوعدد پایه برای استند به هزینه نهایی اضافه میگردد

مشخصات فایل برای چاپ :
ابعاد تصویر مطابق با ابعاد سفارش باشد
رزولوشن فایل حداقل ۱۵۰ Dpi باشد. 
 فایل به صورت Cmyk باشد. 
فرمت فایل Jpeg باشد.

طریقه نصب لایت باکس پارچه ای دوطرفه

لایت باکس های فریم لس (پارچه ای ) به صورت آویز، یا استند قابل نصب میباشند
برای نصب لایت باکس فریم لس پارچه ای کافیست بعد از مونتاژنمودن فریم به وسیله یراق اویز اقدام به آویز نمودن لایت باکس از سقف نمایید .

مزایای استفاده از لایت باکس های فریم لس پارچه ای (تکس تایل ) 
 مصرف برق بسیار کم 
 سبک و قابل حمل بودن لایت باکس
 نحوه تعویض چاپ لایت باکس به صورت بسیار ساده و آسان
 کیفیت بالای آلومینیوم 
 کیفیت بالا در چاپ بک لایت 
 مقرون به صرفه بودن لایت باکس
 نصب لایت باکس به صورت آسان

قابلیت استفاده در فضای داخلی in door و فضای خارجی  out door

کاربرد تابلو لایت باکس فریم لس پارچه ای (تکس تایل )

تابلو لایت باکس فریم لس پارچه ای (تکس تایل )  تبلیغاتی به منظور تبلیغات در فروشگاه ها، مراکز تجاری، فضاهای عمومی، ترمینال ها، متروها، نمایشگاه ها و…
تابلو لایت باکس فریم لس پارچه ای(تکس تایل ) برای اطلاع رسانی  در مراکز آموزشی، مراکز درمانی، فرودگاه ها، آژانس های مسافرتی و…